FAQ

Hoe voer ik bonnetjes en inkoopfacturen in?

Bonnetjes, inkoopfacturen en andere kosten, kunt invoeren via:

Kosten

Hier worden alle ingevoerde inkomende facturen en bonnetjes getoond. Ook is te zien of ze al betaald zijn of niet.

Om een nieuwe bon in te voeren klikt u rechts bovenin:

Nieuw

Datum

Voer de datum van het bonnetje / de inkoopfactuur in, deze datum wordt gebruikt om de kosten in de juiste maand (periode) te boeken.

Relatie en Factuurnummer

De relatie en factuurnummer kunnen handig zijn om (later) op de kunnen zoeken, zodat deze kosten eenvoudiger terug te vinden zijn.

Omschrijving en btw

Voer vervolgens een omschrijving en het bedrag exclusief btw in en selecteer het btw-percentage dat van toepassing is. DigiBTW berekent automatisch het btw-bedrag.

Indien de kosten meerdere btw-percentages bevatten, klikt u op:

Regel toevoegen

Geef vervolgens de regel in met het andere btw-percentage.

Categorie

Middels een categorie (grootboekrekening) geeft u aan wat voor type kosten het zijn.

Voorbeelden van veelgebruikte categorieën bij kosten zijn:

  • Lunch en diner kosten
  • Reiskosten
  • Softwarekosten
  • Telefoonkosten / internet
  • Huisvestingskosten
  • Algemene/overige kosten
  • Promotie- en advertentiekosten
  • Bankkosten
  • Opleidingen / trainingen

Indien u een categorie mist, kunt u deze toevoegen via:

Categorieën Nieuw

Gerelateerde FAQ-artikelen

Begin direct en probeer DigiBTW vrijblijvend een maand gratis.

Probeer DigiBTW gratis
Nieuwsbrief

Hoi, ik ben Bart!

Graag deel ik mijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van boekhouden en zzp'en!

Blijf ook op de hoogte, laat uw e-mailadres achter!

Geen zorgen, wij houden ook niet van spam.